ELEVEN Australia

  

ELEVEN Australia fik sit drømmescenarie

Transport og lagerdrift står helt centralt i forretningen hos ELEVEN Australia. Som global producent af produkter til hår- og kropspleje har virksomheden meget specifikke ønsker til sit logistiske setup. Og med TransportRådgivernes hjælp fik de opfyldt dem alle. Alle!

Utilfredse kunder. Produktspild. Manglende tracking. Frustrationer hos egne ansatte. Alt sammen symptomer på, at ELEVEN Australias logistikforretning trængte til et grundigt eftersyn.

Det var baggrunden for, at Jan Sommer, COO hos ELEVEN Australia, tog kontakt til TransportRådgiverne. En medarbejder kendte TransportRådgiverne fra en tidligere ansættelse, og når Jan Sommer forhørte sig i sit netværk, fik han indtrykket bekræftet: Her var den kompetence, han efterspurgte.

Ikke set mage i 20 år
Nu, hvor det nye logistiske setup er i drift, tøver Jan Sommer ikke med sin konklusion:

Efter 20 år i branchen har jeg aldrig før set sådan et resultat. Vi var meget specifikke på vores ønsker, og vi har fået opfyldt dem alle. Det er jo nærmest uhørt. Men TransportRådgiverne tog os i hånden hele vejen. De har virkelig investeret tid og arbejde i projektet. Hjulpet os med at indsamle alle de nødvendige data, så vi fik en skarp tender. Bragt alle de store logistikselskaber i spil og været dygtige forhandlere. TransportRådgiverne har også lyttet til os og være gode til at læse os. Så vi er endt op med et perfekt match – der giver tilfredse kunder, gladere medarbejdere og markante besparelser oveni. Det er faktisk lidt en fairytale.

Nyt centrallager med høj performance
Projektet startede med primært fokus på performance. Der skulle styr på det helt basale som placeringen af virksomhedens centrallager i Europa, lagerstyring, track & trace og rapportering.

Ud over selve tenderen lagde TransportRådgiverne mange timer i en Center of Gravity-analyse, der endte med at flytte centrallageret fra Holland til Frankrig.

- Frankrig var ikke vores første gæt. Men franske Viaposte viste sig som det perfekte match, fortæller Jan Sommer.

Først og fremmest mødte ELEVEN Australia en dedikeret partner, der gik meget positivt ind i dialogen. Var der noget, de ikke umiddelbart kunne, blev det løst. Samtidig har Viaposte erfaring med skønhedsprodukter og forstår eksempelvis behovet for et rent lager, First In, First Out, opbygning af displays og de forskellige kundekrav for henholdsvis BTB- og BTC-ordrer.

- Samtidig erfarede jeg, at de formåede at fastholde både medarbejderne og deres viden i mange år. Og det er noget, der giver stabilitet. I dag leverer de også en performance på 99 %! Det giver os et absolut minimum af reklamationer og sparer os for en kæmpe arbejdsbyrde, pointerer ELEVEN Australias globale COO.

Prioriteret kunde på søfragt
En voksende udfordring i disse år er søfragten fra Asien. Prisen er volatil, sejladsen går syd om Afrika, og som kunde ved man ikke, om man er købt eller solgt. Kommer varen af sted i denne uge – eller om tre uger? Det var selvsagt svært at leve med for ELEVEN Australia.

- Her har TransportRådgiverne formået at få os puljet, så vi er blevet en prioriteret kunde. Det betyder, at transportøren allokerer plads til os, og vi får kortere, stabile transporttider, forklarer Jan Sommer.

ELEVEN Australia har samtidig fået indeksbaserede priser, som sikrer konkurrencedygtige søfragtrater i hele aftaleperioden.

No cure, no pay – noget at leve op til
TransportRådgiverne opererer med et no cure, no pay-koncept, og hvis Jan Sommer var det mindste i tvivl på forhånd, var det et overbevisende argument.

Hvis man har det løfte, skal man jo være dygtig for at have en god forretning. Og det må jeg sige, de har levet op til. De er ganske enkelt voldsomt rutinerede. De kender markedets standarder, og de har skaffet os rigtig gode aftaler. Som et ekstra plus kan vi komme ud af aftalerne med et rimeligt varsel, hvis kvaliteten mod forventning ændrer sig.

En indbygget garanti
ELEVEN Australia har også en 2-årig serviceaftale, som bl.a. betyder, at TransportRådgiverne gennemfører fakturakontrol – og dermed sikrer, at både priser og vilkår bliver overholdt.

- Det, der startede som et performance-projekt, er kommet helt i mål. Samtidig har det sparet os tocifrede procenter på både lagerdriften og transporterne. Og vi kan se, det kører upåklageligt. Så jeg kan ikke være mere tilfreds, og jeg lægger meget gerne navn til en varm anbefaling – uden forbehold, slutter Jan Sommer.

Han tilføjer, at ELEVEN Australias projekt i Europa efter planen får et nyt kapitel - også med TransportRådgiverne - med fokus på Nordamerika.

Vil du vide mere?

Kontakt os for at høre mere om hvordan vi kan hjælpe dig.

Kontakt os i dag for en uforpligtende dialog